Lingue di Gatto

Čaj a sušenky. Když tohle slyším, hned se mi vybaví Irma (kdo četl časopisy W.i.t.c.h., nejspíš ví, jak měla obojí ráda). Také si vpomenu na mamku, která je v tomhle Irmě podobná. Pro mě čaj a sušenky představují klid, pohodu a harmonii, kterou si nejlépe vychutnám s nějakou krásnou knihou. V každém dni se snažím najít okamžiky štěstí, a právě čaj, sušenky a kniha jsou na ně zaručeným receptem. Když ochutnáte tyto úžasné kočičí jazýčky, snadno pochopíte, o čem mluvím. Napříč tomu, že obsahují ty nejprostší ingredience, má rodina se nad nimi vždy rozplývá, jak nad žádnými jinými...

Ingredience:
4 bílky
100g změklého másla
100g moučkového cukru
100g hladké mouky
1 lžička vanilkového extraktu
špětka soli


Postup:
Bílky vyšleháme do tuhého sněhu. Máslo s cukrem utřeme dohladka, přidáme prosátou mouku, vanilku a sůl a nakonec jemně vmícháme sníh z bílků. Těstem naplníme cukrářský sáček s kulatou špičkou a na plech s pečicím papírem stříkáme 5cm dlouhé proužky. Ponecháme mezi nimi dostatek prostoru, neboť se při pečení roztečou. Při 200°C pečeme asi 9 minut. Je důležité jazýčky pořádně hlídat. Velmi rychle se spálí. Správně upečené jazýčky mají zlatavou barvu a tmavší okraje...

Comments

  1. Achjo, už bych se k Tobě neměla radši dívat.. pak mám tendenci všechno hned zkoušet. Ale tohle je osud, zrovna jsem dnes sáhla po stejné knize. Tak jdu na to. :-)

    ReplyDelete
  2. Můžu se zeptat,kde jsi přišla k tak krásnýmu výtisku Jany Eyrové? :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten jsem našla v jednom antikvariátu, měla jsem ohromné štěstí, protože se zdá být nečtený... :-) Je to staré vydaní z roku 1994 od Českého spisovatele ve spolupráci s časopisem Vlasta... Když budeš mít oči otevřené, třeba ještě někde toto vydání objevíš...

      Delete
  3. Tak jsem neodolala a tenhle recept vyzkoušela. A to jsem spíš nepečící a nevařící typ :-) A sušenky se povedly, i když nebyly tak hezké jako ty Tvoje. Ale doma chutnaly, a už jsem je dokonce dělala dvakrát. A normálně mě to baví, já snad díky Tobě budu ještě péct :-)
    A chtěla bych se Tě zeptat, jaký je rozdíl mezi vanilkovým extraktem a vanilkovým aroma? Extrakt u nás prostě nemůžu sehnat...Může se tam místo něj dát aroma? Zatím jsem přidávala do sušenek místo vanilky skořici, a i tak jsou moc dobré :-) Díky!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Milá Niky, to mě moc těší. U pečení je důležité mít velkou sebedůvěru, pak se ti všechno podaří... :-) Rozdíl mezi aroma a extraktem je velmi jednoduchý - aroma je umělé, extrakt je přírodní. Můžeš také použít semínka z pravé vanilky, ale ta je velmi drahá a není vždy k sehnání, takže já ji používám jen výjimečně. Vanilkový extrakt u nás v ČR jsem zatím sehnala jen v prodejně Marks&Spencer. Ovšem je to jen doplněk, sušenky samozřejmě budou skvělé i bez něj. Rozhodně budou lepší než s úmělým aroma, takže jej klidně příště můžeš vynechat. Děkuji Ti za pěkné komentáře a přeji krásné chvíle při dalším pečení...
      P.S.: Pokud máš taky blog, budu ráda, když mi tu zanecháš odkaz, abych se mohla podívat... :-)

      Delete
  4. Děkuji za rady :-) Do Marks&Spencer se určitě podívám a snad bude nákup úspěšný.
    Blog nemám, zatím ani neplánuji. Ale někdy možná bude :-)

    ReplyDelete

Post a Comment